Search This Blog

Saturday 20 August 2011

'Allah humma barikli fii ramadhan' (^.^)


Rasenye belom terlambat agi aku nak ucapkan
“SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM”
Walaupon skang dah tengah-tengah bulan RAMADHAN..kire tak terlambat lagi la tuh..
Tahun neh aku berpuasa dengan penuh kenikmatan sebab
Sepanjang bulan pose neh aku totally duk kat umah..hehehee...
Kalo ikut lam perhintungan aku la kan, lebih kurang 5 TAHUN dah aku tak pose kat umah..
Balik umah pon, bile dah nak raye dah...sedih betol kalo kenang mase berpose sebagai perantau neh,..
Ari tuh mak aku ade cakap..”tahun neh pose tak membazir, kalo nak banding ngan tahun-tahun sudah..”
Aku mase tuh tengah kusyuk abeskan nasi lam pinggan tanye ngan muke pelik..
“knape ma...?”
Mak aku dengan slumber je jawab..
”yelah, tahun neh ade orang yang abeskan sume lauk-lauk, kalo dulu arapkan abah je..memang tak abes la...”
Aku dengan muke tak bersalah berbicara lam ati..
”ade taraf tong buruk dah kot perot aku ni...hahahahhahha...”
Weh, bukan senang nak dapat peluang makan lauk mak aku masak..ade chance neh,aku bedal sume yang mampu..heheheheh...
Kawan-kawan sume..hidup neh jangan membazir tau...
luvly mama and da best cooker in da world...love u, mmuah!

~chill~

No comments:

Post a Comment