Search This Blog

Wednesday 25 May 2011

:: “Penyeri hati, penyegar hari” ::

Mesti korang ada bela ‘pet’ kan?
Paling kurang pon korang pernah ada, tak pon pernah rasa nak bela...
Pernah tak korang terpikir nak bela landak sebagai pet???


 Heeeee....tapi binatang tuh la ada kat umah aku skang...
Kalo ikot law, kalo nak bela binatang neh kena ade lesen..maklum la binatang terkawal..
Tuh yang ayah aku plan, tengah apply lesen..banyak lak procedure nye..
Lam tengah lesen untuk bela landak neh siap, ayah aku letak la landak ni kat umah dulu..
Awal-awal dulu landak neh liar la jugak...ayah aku letak sangkar landak neh lam toilet..
Naseb baek la toilet ade 2, so sah-sah la toilet kat dapur tu si landak dah conquer..
Aku nak lalu depan toilet tuh pon pikir 2 kali..heee..walaupon pintu toilet tuh tertutup..
Kadang-kadang saje je aku wat brani, bagi makan kat landak neh..
Tak sempat nak dekat ngan sangkar pon agi, litang pukang aku lari..hhahahahaha...
Tapi tuh dulu, skang dah berbeda amat...
Walaupon aku jarang balik umah, kali neh aku balik..tekejut abes..
Buleh lak landak neh duk merayau kat dapor...
abes pikir ke ayah aku neh maen lepas je landak..ermmm...siap bagi makan camtu je..
ingat bagi makan kat kucem ke???hahahahaa...



ayah aku cakap “dia dah jinak la, ari-ari duk melompat kat dapor.”
Mak aku cakap, “landak neh manja, kalo ngan ayah dia melingkar kat kaki..”
Uihh...betol ke mak???aku pon try la naseb..hehehee....belagak brani abes kot..
Korang caya tak kalo aku ckap aku boleh belai landak neh cam belai kucem???hehehee...


Percaya la...kalo terlepas pandang, boleh je landak neh naek sampai kat ruang tamu..
Ayah aku pesan, “tutup sume pintu bilik, kang tak pasal landak masuk bilik lak”
Yes boss...tak sanggup aku nak tido berteman landak..hahahahaa...

No comments:

Post a Comment